Φέτος συμπληρώνονται 23 χρόνια από τότε που ο Μίκαελ Σουμάχερ κατέκτησε την κορυφή του κόσμου της Formula 1 με τη Scuderia Ferrari. Έπειτα από τέσσερις συνεχόμενες αποτυχημένες προσπάθειες, ο Γερμανός κατάφερε με την F2000 να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής για τρίτη φορά στην καριέρα του και πρώτη με τα κόκκινα. Μάλιστα, έγινε ο πρώτος πρωταθλητής της ιταλικής ομάδας μετά από 21 χρόνια και τον Τζόντι Σέκτερ.
Η χαρά του Φερνάντο Αλόνσο για το 100ο βάθρο της καριέρας του κράτησε λίγο, αφού μερικά δευτερόλεπτα μετά το τέλος του αγώνα στο GP Σαουδικής Αραβίας δέχτηκε ποινή δέκα δευτερολέπτων.
Ο λόγος για τον οποίο ο οδηγός της Aston Martin δέχτηκε αυτή την ποινή ήταν η μη σωστή εκπλήρωση της πρώτης ποινής πέντε δευτερολέπτων που δέχτηκε για μη κανονική θέση στην εκκίνηση.
Οι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους στη σχάρα εκκίνησης τουσιρκουί της Τζέντα και εκτός από τη συνήθη αγωνία της εκκίνησης, το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο και για τις επιλογές ελαστικών. Η σχεδόν «οικουμενική» επιλογή ήταν τα μεσαία (κίτρινα) ελαστικά της Pirelli, με πολύ λίγες εξαιρέσεις, πιο αξιοσημείωτη από τις οποίες ήταν η επιλογή του Χάμιλτον (7ος) να εκκινήσει με τα σκληρά (λευκά) ελαστικά. Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν και η επιλογή του Λεκλέρ να ξεκινήσει από τη 12η θέση με τα μαλακά (κόκκινα) ελαστικά.
Η εικόνα που είχαμε από τα ελεύθερα δοκιμαστικά επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών έστω και κατά το ήμισυ. Ο Σέρτζιο Πέρεζ κατέκτησε την pole position επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της Red Bull.
Το δεύτερο χρόνο σημείωσε ο Λεκλέρ της Ferrari, αλλά ο Μονεγάσκος θα πέσει στη 12η θέση λόγω της ποινής για αλλαγή ηλεκτρονικής μονάδας του κινητήρα του. Συνεπώς, από την πρώτη σειρά δίπλα στον Πέρεζ θα εκκινήσει ο Αλόνσο με την Aston Martin.
Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Σαουδικής Αραβίας, με διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έταιρη Red Bull RB19 και 0,7'' από τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin.
Αποτελέσματα FP1 Grand Prix Σαουδικής Αραβίας:
«Βόμβα» πυροδότησε ο Μαξ Φερστάπεν γα τη συμμετοχή του στο γκραν πρι στη Σαουδική Αραβία, με την ακύρωση των διαδικτυακών δεσμεύσεων της διοργάνωσης, εξαιτίας ίωσης που τον ταλαιπωρεί.
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 φρόντισε να καθησυχάσει τους θαυμαστές του μέσω twitter τονίζοντας ότι η κατάσταση της υγείας του δεν είναι σοβαρή, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο, να δώσει το «παρών» στην επικείμενη κούρσα στη Σαουδική Αραβία.
Αναλυτικά όσα ανέφερε ο Ολλανδός πιλότος:
Στη θλίψη έχει βυθιστεί η οικογένεια του προέδρου της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, μιας και ο γιος του έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα.
Ο Σαΐφ Μουχάμαντ Μπιν Σαλίμ-Αλ Φαλασί, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 29 ετών, με τα αίτια του ατυχήματος να παραμένουν ακόμη άγνωστα.
Η κηδεία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Ντουμπάι, με την οικογένεια να ζητά την προστασία της ιδιωτικής ζωής σε αυτή τη δύσκολη στιγμή για τους ανθρώπους του άτυχου νέου.
Βόμβα στις τάξεις της Scuderia Ferrari αφού λίγο μετά το Grand Prix του Μπαχρέιν με το οποίο άνοιξε η αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, χάνει ένα πρόσωπο-κλειδί στη σχεδιαστική της ομάδα.
Ο λόγος για τον Νταβίντ Σαντσέζ, που είχε το ρόλο του επικεφαλής σχεδιασμού οχημάτων στην ιταλική ομάδα. Ο Γάλλος είχε περάσει την τελευταία δεκαετία στο Μαρανέλο και ήταν επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού της φετινής SF-23.
Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον, δε μίλησε με τα καλύτερα λόγια για το νέο μονοθέσιο της Mercedes ενώ τόνισε πως η ομάδα δεν τον άκουσε.
Αναλυτικά όσα ανέφερε ο Βρετανός για το φετινό μονοθέσιο της Mercedes που και πάλι φαίνεται να μην είναι κοντά στα... θέλω της ομάδας.
Παρά το μομέντουμ που έχτισε στο τέλος του 2022, η νέα αγωνιστική σεζόν της Formula 1 ξεκίνησε με πολύ άσχημο τρόπο για τη Mercedes-AMG. H W14 αποδεικνύεται πως είναι ένα μονοθέσιο που δεν μπορεί να παλέψει για τις πρώτες θέσεις.
Στην πρεμιέρα του Μπαχρέιν, οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, τερμάτισαν στις θέσεις 5 και 7 αντίστοιχα. Μάλιστα, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, προσπαθούσε να περάσει τον Κάρλος Σάινθ, όμως ήταν εμφανές από την τηλεοπτική κάλυψη πως η συμπεριφορά του μονοθεσίου δεν του επέτρεπε να επιτεθεί.
Το συμβόλαιο του Λιούις με τη Mercedes F1 λήγει στο τέλος του 2023 - είναι ο μοναδικός κορυφαίος οδηγός του σπορ που δεν έχει συμβόλαιο με την ομάδα του για τη σεζόν του 2024. Τόσο ο ίδιος όσο και ο διευθυντής της ομάδας του Μπράκλεϊ, Τότο Βολφ, έλεγαν από το περασμένο καλοκαίρι ότι η ανανέωση ήταν θέμα χρόνου.
Ασταμάτητος Μαξ Φερστάπεν, ασυναγώνιστη Red Bull!
Ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» μπήκε με κεκτημένη ταχύτητα στη νέα σεζόν μετά και την περσινή κατάκτηση του Παγκοσμίου πρωταθλήματος, περνώντας πρώτος και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση την πρώτη καρό σημαία της νέας σεζόν στη F1!
Άκρως συναρπαστικό ήταν το πρώτο δείγμα των νέων μονοθεσίων της Formula 1, αφού στις κατατακτήριες δοκιμές του πρώτου αγώνα στο Μπαχρέιν, είχαμε μεγάλη μάχη για την πολ ποζίσιον.
Τελικά, νικητής βγήκε ο Φερστάπεν ο οποίος με 1:29.708 πήρε την 21 πρώτη πολ ποζίσιον της καριέρας του, έχοντας δίπλα του τον Πέρεζ, ο οποίος σημείωσε 1:29.846.
Πίσω τους θα εκκινήσουν οι δύο Ferrari με τους Λεκλέρκ και Σάινθ και ακολουθούν οι Αλόνσο, Ράσελ, Χάμιλτον, Στρολ, Οκόν και την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Χούλκενμπεργκ.
Αποτελέσματα
Μία στρατηγικής σημασίας συμφωνία υπέγραψαν Τότεναμ και Formula 1 η οποία έχει ως στόχο την ανάπτυξη και τον εντοπισμό ταλέντων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η ομάδα της Premier League ήρθε σε συμφωνία με τη Formula 1 για μία συνεργασία που θα ευνοήσει και τους δύο με έδρα το Λονδίνο. Η διάρκεια της συμφωνίας μάλιστα έκλεισε στα 15 χρόνια με τις δύο πλευρές να δείχνουν αμοιβαία εμπιστοσύνη.
Με τη βοήθεια της της τεχνολογίας, η McLaren, μια από τις ιστορικότερες ομάδες στο πρωτάθλημα της Formula 1, βρήκε τον τρόπο να βάλει όλους τους χορηγούς της, που ξεπερνούν τους 40, πάνω στο μονοθέσιο και να τους δώσει τη δυνατότητα να διαφημιστούν σε όλο τον πλανήτη.
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί μια τεχνολογία παρόμοια, αλλά πιο εξελιγμένη, με αυτή που βλέπουμε στις led διαφημίσεις των γηπέδων, χάρη σε ένα μικρό πάνελ που ζυγίζει 190 γραμμάρια.
Για το όραμά του για την Aston Martin και το πως μπορεί σίγουρα να κερδίσει με αυτόν στο τιμόνι.
Αναλυτικά όσα ανέφερε ο ιδιοκτήτης της Άστον Μάρτιν, Λόρενς Στρολ:
Μία από τις μεγαλύτερες μετακινήσεις οδηγών για τη φετινή σεζόν της Formula 1 είναι αυτή του Φερνάντο Αλόνσο από την Alpine στην Aston Martin. O Ισπανός επέστρεψε στο σπορ έπειτα από δύο χρόνια απουσίας και κατάφερε να ανέβει μία φορά στο βάθρο. Αυτό έγινε στο Grand Prix Κατάρ το 2021, όπου κατετάγη 3ος.
Μόλις στα 25 του χρόνια ο Μαξ Φερστάπεν είναι ήδη δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1. O Ολλανδός έχει πάρει τους δύο τίτλους του με τη Red Bull Racing, της οποίας είναι μέλος από το 2014. Στον πρώτο του μάλιστα αγώνα με τους «ταύρους», το Grand Prix Ισπανίας του 2016, κατάφερε να το κερδίσει έπειτα από μία εντυπωσιακή μάχη κόντρα στον Κίμι Ράικονεν που οδηγούσε για λογαριασμό της Scuderia Ferrari.
Το κορυφαίο γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με περισσότερους από 500 εκατομμύρια πιστούς θαυμαστές και 1,5 δισεκατομμύριο τηλεθεατές παγκοσμίως, επιστρέφει στον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ μετά από 13 χρόνια.
Η Formula 1 έρχεται σε ζωντανή και αποκλειστική μετάδοση σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+ για να μας ταξιδέψει στις πιο διάσημες διαδρομές του κόσμου και να προσφέρει μοναδικό θέαμα.
Έτοιμη για τη νέα σεζόν στη Formula 1 είναι η McLaren, με τους Βρετανούς να κάνουν τα αποκαλυπτήρια από το νέο μονοθέσιο που θα οδηγούν ο Λάντο Νόρις και ο Όσκαρ Πιάστρι.
Δείτε εδώ φωτογραφίες: