Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Formula 1: Απόλυτη κυριαρχία Φερστάπεν και στο Μόντρεαλ

Formula 1: Απόλυτη κυριαρχία Φερστάπεν και στο Μόντρεαλ

Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε ακόμα μία νίκη φέτος. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής είδε για τέταρτη συνεχόμενη φορά την καρό σημαία και στον Καναδά ανέβηκε για έκτη φορά φέτος στο υψηλότερο σκαλί το βάθρου.

Η μέρα για τον οδηγό της Red Bull ήταν ιστορική. Έφτασε τις 41 νίκες στην καριέρα του και έτσι έπιασε τον Άιρτον Σένα, τον οποία λογικά θα ξεπεράσει σύντομα.

Μάχη έγινε και για την 2η θέση ανάμεσα στον Φερνάντο Αλόνσο και τον Λούις Χάμιλτον, με τον Ισπανό οδηγό της Aston Martin να βγαίνει κερδισμένος. Τέταρτος ο Λεκλέρκ, πέμπτος ο Σάινθ.

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση του Σιρκουί Ζιλ Βιλνέβ υπό σημαντικά διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με εκείνες που συνάντησαν το Σάββατο στις κατατακτήριες, καθώς ο καιρός ήταν πολύ καλύτερος και η πίστα εντελώς στεγνή. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει τον αγώνα με τα ελαστικά μεσαίας γόμας της Pirelli,οι Πέρεζ, Μάγκνουσεν και Μπότας έβαλαν τη σκληρή γόμα ενώ ο Γκασλί προτίμησε τη μαλακή.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε αρκετά καλά για διατηρήσει την πρώτη θέση. Εξαιρετικά όμως ξεκίνησε ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος «κατάπιε» αμέσως τον Φερνάντο Αλόνσο και ανέβηκε 2ος. Ο Αλόνσο χρειάστηκε να αμυνθεί στην επίθεση του Τζορτζ Ράσελ αλλά ο Ισπανός της Aston Martin κατάφερε να διατηρήσει την 3η θέση.

Πιο πίσω, ο Εστεμπάν Οκόν ανέβηκε στην 5η θέση, μπροστά από τον Νίκο Χούλκενμπεργ ενώ ο Όσκαρ Πιάστρι πέρασε μπροστά από τον Λάντο Νόρις. Ο Σαρλ Λεκλέρκ ανέβηκε 9ος, περνώντας τον Άλεξ Άλπμον, και οι Κάρλος Σάινθ και Σέρχιο Πέρεζ έδωσαν ωραία μάχη, με τον Ισπανό της Ferrari να επικρατεί.

Ο Αλόνσο από τους πρώτους γύρους επιτέθηκε με ορμή στον Χάμιλτον, καθώς βρισκόταν μέσα στο DRS του Βρετανού. Οι μάχες αυτών των δύο άλλωστε ποτέ δεν ήταν αδιάφορες. Ο Χάμιλτον ωστόσο κατάφερνε με επιτυχία να διατηρηθεί μπροστά του. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Φερστάπεν να απομακρυνθεί λίγο και να φτιάξει μια διαφορά της τάξης των 3 δευτερολέπτων.

Οι εξελίξεις πήραν μια μικρή αναβολή, όταν βγήκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να απομακρυνθεί η ακινητοποιημένη Williams του Λόγκαν Σάρτζεντ. Η παύση αυτή όμως κράτησε πολύ λίγο και σύντομα η δράση επέστρεψε στον κανονικό της ρυθμό. Κι ενώ ο Αλόνσο συνέχισε να κυνηγά τον Χάμιλτον, ο Όσκαρ Πιάστρι κατάφερε να περάσει τον Χούλκενμπεργκ και να ανέβει στην 6η θέση.

Ο Χούλκενμπεργκ είχε σχηματίσει πίσω του ένα τρενάκι από μονοθέσια, αλλά τους απελευθέρωσε όταν μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών στον 12ο γύρο. Αμέσως μετά όμως όλα τα σχέδια άλλαξαν, όταν βγήκε στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Ο λόγος ήταν η έξοδος και η επαφή με τον τοίχο του Τζορτζ Ράσελ. Ο νεαρός Βρετανός έχασε τον έλεγχο στη στροφή 9 και χτύπησε στον τοίχο πρώτα με το πίσω μέρος και μετά με το εμπρός. Η σπασμένη πτέρυγα γέμισε με θραύσματα την πίστα και η τραυματισμένη Mercedes γύρισε αργά-αργά στα Pit.

Οι περισσότεροι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά. Αυτό έκαναν φυσικά και οι πρωτοπόροι, που έβγαλαν τη μεσαία γόμα και έβαλαν τη σκληρή. Μέσα στο pit lane όμως είχαμε άλλο ένα επεισόδιο στο σίριαλ Χάμιλτον-Αλόνσο. Η αλλαγή των μηχανικών της Aston Martin ήταν λίγο ταχύτερη και ο Αλόνσο βγήκε από το box πριν από τον Χάμιλτον. Τα pit της Aston Martin όμως είναι πίσω από εκείνα της Mercedes και έτσι ο Χάμιλτον, αν και έφυγε λίγο αργότερα από τον Αλόνσο, βρέθηκε οριακά μπροστά από τον Ισπανό, που αναγκάστηκε να επιβραδύνει λίγο για να μη συγκρουστούν.

Στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν για άλλη μία φορά δεν είχε πρόβλημα να απομακρυνθεί από τους διώκτες του, γράφοντας μάλιστα τον ταχύτερο γύρο. Ο Αλόνσο έμεινε κολλημένος πίσω από τον Χάμιλτον ενώ έπρεπε να έχει το νου και για τη Ferrari του Λεκλέρ που ήταν πίσω του, αφού οι δύο οδηγοί της Scuderia δεν είχαν μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών όπως οι υπόλοιποι.

Ο αποφασισμένος Φερνάντο Αλόνσο δεν ήθελε να περιμένει πολύ για να περάσει τον Χάμιλτον με τη στρατηγική και όταν ζέστανε τα σκληρά ελαστικά του εξαπέλυσε την επίθεσή του. Με τη βοήθεια και του DRS ο Ισπανός κατάφερε να περάσει και αμέσως απομακρύνθηκε από τον αντίπαλό του, για να προσπαθήσει να πιάσει τον Φερστάπεν.

Ο Φερστάπεν όμως ήταν ήδη 3,5 δευτερόλεπτα μπροστά και έδειχνε να ελέγχει χωρίς πρόβλημα τη διαφορά. Έτσι, η ευκαιρία του Αλόνσο θα ερχόταν -αν ερχόταν- στο δεύτερο pit stop. Και οι δύο είχαν στη διάθεσή τους από ένα φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών και ο χρόνος της αλλαγής θα έκρινε πολλά.

Πιο πίσω, η διαφορετική στρατηγική των Ferrari είχε φέρει τους Λεκλέρκ και Σάινθ στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα, μπροστά από τον Πέρεζ, ο οποίος επίσης δεν είχε κάνει pit stop. Ο Οκόν έκανε έναν άνετο αγώνα στην 7η θέση, μπροστά από τον Μπότας και το δίδυμο της McLaren, οι οδηγοί της οποίας είχαν μια σκληρή, αλλά καθαρή, μάχη, όταν ο Νόρις προσπέρασε τον Πιάστρι μετά το pit stop.

Ο Φερστάπεν είχε εμφανώς καλύτερο ρυθμό και αργά αλλά σταθερά αύξανε τη διαφορά του από τον Αλόνσο. Ο Ολλανδός της Red Bull βρισκόταν περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ισπανό, ο οποίος δεν ένιωθε καμία απειλή αφού ο Χάμιλτον ήταν 4 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Βρετανός με τη σειρά του δεν ανησυχούσε πλέον για τις Ferrari και έτσι η τριάδα της κορυφής απλώς διατηρούσε τις θέσεις και το ρυθμό της εν αναμονή -πιθανών- εξελίξεων.

Όταν λίγο μετά το μέσον του αγώνα μπήκαν στα pit και όσοι δεν το είχαν κάνει στο SC, η κατάσταση παγιώθηκε ακόμα περισσότερο, με τις Ferrari πίσω από τους τρεις πρώτους, τον Πέρεζ στην 6η θέση και τον Άλμπον στην 7η. ο Ράσελ είχε κάνει εντυπωσιακή ανάκαμψη μετά την έξοδό του στην 8η θέση, με τους Οκόν και Μπότας να κλείνουν τη 10άδα.

Ο Λούις Χάμιλτον έκανε την πρώτη κίνηση στον 41ο γύρο, μπαίνοντας για αλλαγή ελαστικών και ο Αλόνσο ακολούθησε ένα γύρο αργότερα για να τον καλύψει. Ένα γύρο μετά τον Αλόνσο μπήκε και ο Φερστάπεν. Όλες οι αλλαγές έγιναν χωρίς πρόβλημα και οι τρεις πρωτοπόροι επανέκτησαν τις θέσεις τους.

Δεν είχαν όμως όλοι την ίδια στρατηγική. Οι Φερστάπεν και Χάμιλτον έβαλαν ελαστικά με μεσαία γόμα ενώ ο Αλόνσο, που δεν είχε φρέσκα μεσαία ελαστικά στη διάθεσή του, έβαλε τα σκληρά. Τα πιο μαλακά ελαστικά, τουλάχιστον στους πρώτους γύρους, επέτρεψαν από τη μία στον Φερστάπεν να απομακρυνθεί από τον Αλόνσο και από την άλλη στον Χάμιλτον να πλησιάσει τον Ισπανό.

Η ανάκαμψη του Ράσελ διακόπηκε απότομα, όταν έλαβε εντολή από το γκαράζ της Mercedes να μπει στα pit και να εγκαταλείψει, λόγω υπερβολικής φθοράς στα φρένα. Η επαφή του με τον τοίχο νωρίτερα κατέστρεψε τον αγώνα του αλλά η γενικότερη εμφάνιση της ομάδας αφήνει περιθώριο για αισιοδοξία.

Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Λούις Χάμιλτον ροκάνισε σιγά-σιγά τη διαφορά από τον Αλόνσο και πλησίαζε όλο και περισσότερο, φτάνοντας κοντά στο να μπει στο DRS. Ο Αλόνσο επιπλέον δεν μπορούσε να πιέσει στο 100% καθώς αντιμετώπιζε ένα μικρό θέμα με τα πίσω φρένα της AMR23. Όταν ο Χάμιλτον άρχισε να πλησιάζει επικίνδυνα, ο Αλόνσο αντέδρασε και ανέβασε το ρυθμό του. Μέσα σε λίγους γύρους ανέβασε ξανά τη διαφορά στα 3 δευτερόλεπτα.

Πιο πίσω, διεξαγόταν μια πολύ έντονη μάχη για την 7η θέση. Ο Άλεξ Άλμπον, που την κατείχε, είχε πίσω του τέσσερα μονοθέσια που τη διεκδικούσαν, κατά σειρά τους Οκόν, Μπότας, Νόρις και Στρολ. Ο πιο επιθετικός ήταν ο Λάντο Νόρις, ο οποίος πέρασε τον Μπότας, ωστόσο ο Βρετανός της McLaren είχε ποινή 5 δευτερολέπτων από ένα συμβάν νωρίτερα στον αγώνα και πολύ δύσκολα θα έμενε μέσα στη 10άδα στα τελικά αποτελέσματα.

Μέχρι το τέλος του αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν δεν είχε σοβαρά προβλήματα και έφτασε με άνεση στην καρό σημαία, σημειώνοντας την 4η νίκη του στη σειρά και την 41η στην καριέρα του, όλες με τη Red Bull. Ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε στη δεύτερη θέση, ανεβαίνοντας σε ένα ακόμα βάθρο φέτος, και ο Λούις Χάμιλτον ήταν 3ος. Ακολούθησαν οι Σαρλ Λεκλέρκ, Κάρλος Σάινθ, Σέρχιο Πέρεζ (ο οποίος έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα), Άλεξ Άλμπον, Εστεμπάν Οκόν, Λανς Στρολ και Βάλτερι Μπότας.

Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Αυστρίας σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 30 Ιουνίου έως 2 Ιουλίου.

Αποτελέσματα

race